Susirūpinus savo formomis ir pradėjus sveikai bei saikingai maitintis būtina pasiruošti faktui, kad tai nebus lengva. Teks susitaikyti ne tik su tuščia vieta ant staliuko prie televizoriaus, kur paprastai stovėdavo traškučių dubenėlis, bet ir su kitais pavojais, kurie kartais nėra tokie akivaizdūs. Jeigu apsisprendėte keisti savo gyvenimą, nusiteikite susidurti su kartais kiek netikėtomis kliūtimis. Taigi, siūlome pasinaudoti Amerikos mitybos specialistų asociacijos išskirtais pavojais ir pateiktais patarimais.

Dažniausiai lieknėjančių tykantys pavojai

  • Ėjimas į svečius ar vakarėliai. Turbūt kiekvienas susiruošęs lieknėti susidūrė su „baliukų sindromu“. Kad ir kaip griežtai sau pasižadi, kad tik išgersi sulčių ir suvalgysi salotų, vakarą baigi išsipūtusiu skrandžiu ir klykiančia sąžine. Tai nėra tiesiog valios silpnumas – daugelis žmonių svečiuose valgyti yra tiesiog priverčiami. Visų pirma – tradicinio įsitikinimo, kad vaišių atsisakymas yra įžeidimas šeimininkui ir, kad nevalgantis ir negeriantis svetys vakarėliu nesimėgauja. Tokias nerašytas taisykles įveikti išties sunku, todėl galima į pagalbą pasitelkti šiek tiek gudrybių. Meluokite, kad kątik namie sušveitėte vakarykščius žemaičių blynus, kad vyras laukia su vienąkart per metus gaminama romantiška vakariene, kad einate į pasimatymą ir nenorite per aptemptą suknelę matomo išsipūtusio pilvo. Galima į pagalbą pasitelkti gydytojų patarimą laikinai nevalgyti būtent to, ką perša šeimininkas. Jeigu melui neužtenka drąsos ar vaizduotės, tiesiog knebinėkite mažą porciją maisto tokiu greičiu, tarsi siurbčiotumėt beprotiškai brangų kokteilį. Ir stenkitės kuo daugiau bendrauti bei dalyvauti linksmybėse eco slim. Tada neliks nei laiko valgyti, nei bandančių jus užimti siūlant ką nors užkrimsti.

 

  • Partnerio sabotažas. Vos tik spėjote šaldytuvą prikimšti daržovių ir vakarienei pasiruošėte varškės su jogurtu dubenėlį, jūsų draugas partempia dėžę jūsų mėgstamiausių ledų. Arba primygtinai kviečia kartu į piceriją. Nelaikykite to nesupratingumu, nejautrumu, žiaurumu ar tiesiog bandymu sugriauti jūsų gyvenimą. Kai vienas iš poros ima keisti savo gyvenimo būdą, partneris dažnai nesąmoningai jaučiasi nesaugus ir bando sugrąžinti senus gerus laikus, kai jūs jaukiai po antklode žiūrėjot filmą krimsdami sausainius ir gerdami karštą šokoladą. Už tai pykti tikrai negalima. Pabandykite paaiškinti, kad šis pasikeitimas jūsų gyvenime labai svarbus ir partnerio palaikymas yra tiesiog lemtingas. Pabandykite jį įtraukti į sveikesnio gyvenimo būdo siekimą, tik jokiu būdu ne frazėmis kaip „šiaip tau pačiam į naudą būtu pabėgioti“ plekšnojant jam per pilvuką. Galų gale, sveika mityba nereiškia, kad picai kelias į jūsų namus galutinai užkirstas – pora gabaliukų tikrai nepakenks, jeigu sugebėsite atsispirti pagundai sukirsti ją visą.

 

  • Veidrodėli, veidrodėli… Tyrimai parodė, kad žmonės paprastai nesugeba optimaliai vertinti savo svorio. Daugiau nei pusė nutukusių žmonių nesuvokia, kad jie turi viršsvorio ir dauguma visiškai normalių paauglių įsivaizduoja, jog yra per stori. Patarimas yra tik vienas – tikėkite specialistais, o ne tuo, ką tariatės matantys veidrodyje. Vienas didžiausių pavojų lieknėjimo kely – nesveikas entuziazmas, kada nebepaisoma užsibrėžto tikslo ir iki „pilnos laimės“ tetrūksta dar vienos padalos svarstyklėse. Pasiieškokite KMI lentelės. Jeigu jūsų kūno masės indeksas rodo normalų svorį, galbūt užteks tik trupučio fizinės veiklos formoms pagražinti. Sveikata brangiau už viską ir lygiuotis į kaulėtus modelius žurnaluose yra mažų mažiausiai kvaila.

 

  • Stresas. Per penkias minutes dingsta visas šokoladas, nors planavote suvalgyti tik gabaliuką po sunkios darbo dienos. Pasimatyme sušveičiate dvigubą porciją keptos duonos su sūriu, nes niekaip nesugalvojate įdomios pokalbio temos. Naktį prieš egzaminą neužmingate, kol neįsitikinate, kad nuo svečių užsilikusio torto jau nebėra. Stresas mūsų smegenyse sukelia ištisą hormonų audrą ir kūnas ima reikalauti cukraus, kaip atpildo bei užtikrinimo, kad pavojaus akimirką nepritrūks energijos išsigelbėti. Kvėpuokite. Patarimas paprastas, bet tai iš tikrųjų veikia. Jeigu jaučiate staiga kylantį norą nusiaubti šaldytuvą, susikaupkite ir minutę giliai traukite orą įkvėpimams ir iškvėpimams skirdami po penkias sekundes. Dar viena mažytė psichologinė gudrybė: pabandykite save pamatyti iš šono. Arba dar geriau – įsivaizduokite, kad jus stebi jums tikrai patinkantis žmogus. Kažin, ar norėtumėt, kad jus pamatytų, pritūpusią prie spintelės apytamsėje virtuvėje ir į šonus lakstančiomis akimis kemšančią sausainiukus.

 

  • Viskas arba nieko. Beveik visos dietos pavojingos tuo, kad jos priverčia atsisakyti beveik visko ir nors kartą slystelėjus rezultatas nueina niekais. Nekankinkite savęs ultimatumais. Jeigu pasiryšite atsisakyti visko, kas jums teikia džiaugsmą ir malonumą, ilgai netempsite. Tuo tarpu kiekviena silpnumo akimirka sukels didžiulį nusivylimo ir pasišlykštėjimo savimi priepuolį. Kai kurių nusivylimas būna toks stiprus, kad dingsta visas pasiryžimas ir toliau gyvenama principu: „kadangi nesugebėjau laikytis savo 800 kcal dietos, reiškia galiu kimšti viską, nes vistiek visą gyvenimą liksiu stora“. Išeitis – pasilikite galimybę žmogiškoms silpnybėms. Specialistai pataria sau leisti vieno penktadalio taisyklę. Tai reiškia, kad penktadalis per dieną suvartojamo maisto gali būti iškrentantis iš sveikos mitybos ribų, jeigu tik jis teikia jums malonumą lt.wikipedia.org.

Dar keli patarimai:

  1. Nusistatykite maksimalų („numesiu 10 kg iki pavasario“), vidutinį („penki irgi būtų neblogai“) ir minimalų („bent jau nebevalgysiu bandelės su pienu prieš miegą“) lieknėjimo planus. Tai padės nepasiduoti po pirmos nesėkmės ir visad pasiekti kokių nors rezultatų.
  2. Negalvok apie tuos septynis kilogramus, kurių nori atsikratyti iki išleistuvių. Susikoncentruok ties tuo vienu, kurio nori atsikratyti šią savaitę. Maži tikslai visad įveikiami lengviau.
  3. Nustok vartyti lieknėjimo preparatų reklamas su visomis tomis „prieš“ ir „po“ nuotraukomis. Stebuklų nebūna ir neverta tikėtis, kad vienas jų aplankys tave pernakt. Beje, tos nuotraukos ir šalia jų parašytas laiko tarpas dažniausiai būna tiesa. Išskyrus vieną maža smulkmeną – žodeliai „prieš“ ir „po“ turi būti sukeisti vietomis.
  4. Neleisk mintims apie dietą ir sulieknėjimą visiškai tave užvaldyti. Net jeigu tau ir labai rimtai reikia mesti svorį, visų pirma tu esi žmogus, supamas nuostabaus pasaulio. Net jeigu tau ir labai rimtai reikia mesti svorį, visų pirma tu esi žmogus, supamas nuostabaus pasaulio

Rate this post